måndag 7 september 2009

På vift i Whistler

När jag fick en inbjudan av Annicas kollega Sam att åka till Whistler, med resa, boende och mat inkluderat för $225 lät det nästan för bra för att vara sant, så jag tackade snabbt ja. Annica, Lisa och jag åkte alltså med kampsportsklubbarna på SFU (mitt universitet) och UBC (stans största universitet) upp till Whistler över Labour Day weekend, första helgen i september.


Vrålåket. Vi åkte i en underbar gul skolbuss, inte den bekvämaste buss jag åkt i, men definitivt den charmigaste.


Whistler ligger ca 2,5-3 timmars bilfärd norr om Vancouver, och vägen dit är minst sagt fantastisk. Man kör längs med en vik (fjord?) av Georgia Strait (vattnet mellan Vancouver Island och fastlandet) som sedan övergår i en flod. Vägen kallas passande nog sea to sky highway. Vancouver är värdstad för vinter-OS 2010 och delar av de olympiska spelen kommer att hållas i Whistler. Synd att jag inte kan vara kvar här till februari bara...


Skidbackar i Whistler.


På lördagen var det ett gäng som skulle ut och plocka svamp i ösregenet, så vi följde med. Det blev ingen svamp, men en vacker vandring fick vi i alla fall.



Lost Lake utanför Whistler Village



Turkost vatten och berg som skymtar genom molnen. Lost Lake.



Lost Lake



Färger 


Roliga randiga växter, tyvärr lite oskarpa.



Vi gick från Whistler Base till Lost Lake, vidare till Green Lake (hörnet syns på kartan) och tillbaka till Whistler Base via älven.



Jag lovar, jag är i Canada! Men det hade lika gärna kunnat vara en mosse i Sverige...



Vägskäl

Norrland?<.ction: keep-alive Referer: httlign="center">




Enorma träd. (Bry er inte om dåren som försöker välta trädet!)





4 kommentarer:

Onsala sa...
22222222000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 Det var Raggkalle som skrev första raden! Han klagade utdraget när jag flyttade honom! Bussen ser precis ut som skolbussar gör på film på TV! Tur Du hade som fick denna upplevelse utan att så att säga anstränga Dej! Kramar
Pappa sa...
Jag kommer att tänka på sagan om "the Bingety Bangety Schoolbus"
Natalie sa...
Gulligt av raggkalle att kommentera inlägget (: Jag har nog aldrig hört sagan om the Bingety Bangety Schoolbus...
Cecilia sa...
Jag är ju jättesen! Har missat flera inlägg, nu läser jag ikapp och njuter, är avundsjuk och glad för dig i salig blandning. Vackert är det där du är! Här skiner solen idag från blå himmel efter en vecka med blåst och moln, skogen utanför fönstret ser ut som din skog men några molnbeslöjade berg finns inte. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar